О профессиональной этике педагога: к вопросу о гуманитарной методологии воспитания современного школьника

Статья посвящена вопросам гуманитарной методологии воспитания в свете нового ФГОС. Один из важных аспектов, на которых останавливается автор, - профессиональная этика учителя и эстетика коммуникативного поведения участников образовательного процесса. Также автор ставит вопрос о том, насколько эффективно учитель способен решать перечисленные задачи с помощью современных УМК.
Ключевые слова: методологическая и психологическая готовность, ФГОС, курсы повышения квалификации.
Nadezhda E. Bulankina, doctor of philosophy, professor, honorary worker of the general education of the Russian Federation, head of the Humanities Education Department, Novosibirsk Teachers’ Upgrading and Retraining Institute, Novosibirsk Professional Tolerance of a Pedagogue.
Humanitarian Education Methodology of Modern Schoolchildren The article deals with the most significant changes of Russian humanitarian education methodology connected with the introduction of the Federal State Educational Standards. In the focus of our attention are teacher’s professional ethics and aesthetics and communicative behavior of participants in the educational process. Moreover we consider the problem of teacher’s readiness to solve exciting tasks by using modern teaching materials.
Keywords: methodological and psychological competence, the Federal State Educational Standards, Refresher courses.
Copyright © 1999-2022 "Сибирский учитель"
Сайт поддерживается в Новосибирском институте повышения квалификации и переподготовки работников образования и является участником Новосибирской открытой образовательной сети