Повышение квалификации как стимул профессионального роста учителяМарина Геннадьевна ЗОТОВА, учитель английского языка гимназии № 13, г. Новосибирск Статья представляет собой анализ курсов и программ в рамках ФГОС в Новосибирском институте повышения квалификации и переподготовки работников образования. Обозначены некоторые важные проблемы, возникающие в ходе реализации вышеупомянутых программ. Автор подчеркивает, что только совместные усилия государства и общественности могут позволить внедрить ФГОС в реальную образовательную практику. Особое внимание уделяется реализации ФГОС во внеурочной деятельности. Ключевые слова: инновация, ответственность личности в образовании, привилегия, ФГОС второго поколения, воспитание, внеурочная деятельность. Marina G. ZOTOVA, English teacher, high school No. 13, Novosibirsk Training Courses as a Stimulus for the Teacher’s Professional Development Teacher’s Reflection The article is an analysis of foreign languages teacher training courses at the Novosibirsk Teachers’ Upgrading and Retraining Institute and programs in foreign languages of the Federal State Educational Standard. Some of the important issues that arise during the implementation of the above mentioned programs are highlighted. We emphasize that only joint efforts of the government and the public can help to implement the Federal State Educational Standards in the today’s educational practice. Particular attention is paid to the implementation of the new standards in extracurricular activities. Keywords: innovation, the individual’s responsibility in education, privilege, the Federal State Educational Standards of the second generation, training, extracurricular activities. Сайт поддерживается в Новосибирском институте повышения квалификации и переподготовки работников образования и является участником Новосибирской открытой образовательной сети |